.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشن ميلاد امام هادی(ع) در بقاع مازندران

شمال نیوز: معاون فرهنگی اوقاف و امور خيريه مازندران از برگزاری مراسم جشن ميلاد امام هادی(ع) در بقاع متبركه اين استان خبر داد.
    
به گزارش شمال نیوز از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران حجت الاسلام ابراهیم حیدری در این خصوص گفت: همزمان با فرارسيدن ميلاد امام هادی(ع) مراسم باشكوه جشن ميلاد امام هادی(ع) در بیش از 150 بقعه متبرکه به‌صورت ويژه برگزار می‌شود.
وی افزود: در اين مراسمات جشن ، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی و سخنرانان به شخصیت آن امام همام خواهند پرداخت و در برخی از بقاع متبرکه زيارت جامعه كبيره قرائت خواهد شد.
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف مازندران خاطرنشان كرد: اين مراسم در عصر روز دوشنبه، 29 مهرماه مصادف با 15 ذی‌الحجه همراه بانماز جماعت مغرب و عشاء با حضور عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود.
ابراهیم حیدری در پايان با تأكيد بر ضرورت توجه به تكريم شعائر دينی، از عموم مردم ولايت‌مدار استان جهت شركت در اين مراسم‌ها دعوت کرد.

عقد اخوت همزمان با جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزادگان خوانده می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری جشن ولایت علوی ، اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان گفت : عقد اخوت ( برادری) همزمان با روز عید غدیر میان مؤمنین خوانده می شود.
     
به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده اظهار کرد: یکی از ویژه برنامه های قابل توجه و پررونق سازمان اوقاف و امور خیریه که در طول سال های قبل برگزار شد و از ارزش زاید الوصفی برخوردار است و در راستای اهتمام به امور ویژه فرهنگی جهت غنا بخشیدن به فرهنگ اصیل اسلامی یعنی امام شناسی و ولایت مداری حول محور ولایت مطلقه فقیه در ایام دهه ولایت با نام « جشن ولایت علوی ، اکمال دین نبوی » است .
وی با بیان اینکه این جشن برای سومین سال پیاپی برگزار می شود ، افزود : تعمیق اعتقادات و ارتقاء سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت ، ترویج فرهنگ وقف ولایی در راستای ایجاد وقف جدید و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت هر چه مطلوب تر برگزار نمودن برنامه های مذهبی از اهداف این جشن است .
علیزاده افزود : معرفی شخصیت والای امام علی (ع) بعنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل ، معرفی و تبیین جایگاه امامت و ولایت فقیه بعنوان ادامه ولایت ائمه معصومین (ع) ، فراهم نمودن بستر مناسب جهت افزایش بصیرت و تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه و اجرای ویژه برنامه های مذهبی متناسب با تقویم روز شمار ، در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف این طرح است .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اعلام اینکه یکی از اهداف اصلی این طرح پاسخگویی به مطالبه و منویات مقام معظم رهبری « مدظله العالی » مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است ، گفت : در این جشن و در روز عید غدیر عقد اخوت ( برادری ) میان مومنان در امامزادگان خوانده خواهد شد و میثاق نامه غدیر که نوعی تجدید بیعت و یا قطعنامه سراسری شرکت کنندگان در جشن ولایت علوی است ، نیز قرائت می شود .
وی در پایان با اشاره به نامگذاری دهه ولایت از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد : نخستین همایش « بانوان ولایی » ویژه ی بانوان با هدف تبیین جایگاه زن در امر ولایت مداری روز چهارشنبه اول آبان در امامزادگان شاخص شهرستان ها برگزار می شود . /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.4 seconds.